23 nov. 2011

Dilemă!

O mare dilemă pentru mine. Poate cineva mă va putea lămuri: de ce artizanii români nu fac publice şi linkurile cu diagramele, video-urile după care lucrează?
Sunt pline blogurile de modele lucrate dupa tutoriale, fooooarte multe modele sunt reproduceri, dar numeri pe degete blogurile unde numele creatorului modelului apare, unde este postat link către tutorialul după care au lucrat.
Personal mi se pare o mare lipsă de respect pentru oamenii care au muncit să creeze acel model şi mai ales au muncit să facă tutorialul ca noi, cei ce ne lăudam pe bloguri cu modelele făcute şi sperăm să vindem cât mai multe, ne purtăm ca şi cum aceşti oameni n-ar exista.

3 comentarii:

  1. Aceeasi dilema o am si eu! Am vazut de foarte multe ori si eu reproduceri, fara a fi mentionata sursa. Si e sigur ca erau reproduceri pentru ca nu aratau la fel de bine ca si originalul! Nu prea stiu de ce nu se acorda credit creatorilor. Eu ma straduiesc sa pun intotdeauna si sursa de inspiratie, deoarece consider o totala lipsa de respect, asa cum ai spus, sa nu precizezi ca nu e ideea ta. Si sa pui un link nu iti ia chiar atat de mult timp!

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar asa, de ce?

    Din egoism, din lipsa de bun simt, lipsa de respect pentru alti oameni care chiar sunt in stare sa creeze, nu doar sa reproduca...si pentru ca nu li se intampla nimic daca n-o fac. Deci las-o ma, ca merge-asa...

    RăspundețiȘtergere
  3. Dar eu mai am o problema cu filmuletele de pe youTube, tutoriale de modele origami, care chiar nu sunt postate de romani. Nu precizeaza creatorul. Si nici asta nu e corect. Lasand la o parte faptul ca probabil nu au cerut acordul autorului.

    RăspundețiȘtergere